søndag 3. mai 2009

Lang helg



Yess, da var jeg tilbake i Canberra. Kom opp fredag kveld rundt åtte. Før vi dro fra kysten, så var vi på stranda igjen med ungene og Jonas og jeg badet!! Det var utrolig deilig og varmt...

Kjørte i smart'en hjem til Canberra. Omg for en bil å kjøre, da mener jeg ikke behagelig. Hvem er det som gidder å kjøpe en sånn bil??!? For det første er den sinssykt liten, for det andre så har den ikke akkurat dempere eller gode kjøre egenskaper og for det tredje, den ser ut som en forvokst lekebil =P.
Dere kan jo tenke dere hvordan det er å kjøre i ca 80-100 km i timen på veier som, ja la meg i det slik, ikke har blitt asfaltert på år og dag, det er humper og dumper for hver 2 meter i veien. Kan minne om en overdrevet kondomeri reklame ;)

Fikk pizza når vi kom frem til huset, Bjørn Arne var her. Jeg hadde kjøpt mango iste som jeg gledet meg til, men fikk ikke lov å drikke det til maten av B.A for det syns han var kjedelig. Fikk beksjed at jeg kunne velge mellom champagne og hvitvin. Kan si jeg ble ganske søvnig etter 3 glass... Endte opp i seng rundt 11 på kvelden jeg da gitt.

På Lørdag tok Jonas meg med på sightseing i Canberra (kjøpesenter sightseing=P). Jeg brukte jaggu rundt 3000 kr =O. Sinssykt store kjøpesentere det er her!!
Kjøpte meg nytt kamera og noen klær, det er utrolig billig her. Kamera jeg kjøpte skulle egentlig være Canon ixus 110is, men han duden i butikken var nok ny og ekstremt stresset og har vel ikke merket at han ga meg Canon ixus 990is, noe jeg ikke merket før jeg kom hjem. Jonas gikk å sjekket liste prisen på kamera og fant ut at det faktisk koster 150 dollar mer enn det andre som jeg egentlig skulle ha, betalte bare 419 dollar for det (han slo av ca 34 dollar fordi de ikke hadde det i blått). Så jeg fikk kamera ekstremt billig, 1970 kr og det koster egentlig 2961kr ;)
Kjøpte meg og en lett genser, to vester, solbriller og en topp. Klærne kostet ca 100kr pr plagg!!! Oh så kjøpte jg meg to xbox 360 spill til å ha her. Brukte da, for det er mye billigere.

Jonas skulle ut med noen venner fra håndballen og noen andre på lørdag for siste gang før han drar og spurte pent om jeg ikke ville være med, så det ble jaggu en bytur i Canberra på meg og. Dæven og Australiere kan drikke... Er litt fyllesyk idag faktisk, ikke mye, men litt... Møtte utrolig mange hyggelige folk og så sinnsykt mang KJEKKE mannfolk!!! De er utrolig godt trent så å si alle mann.. Heaven for meg da, pent å se på ;)
Men en nedtur, det er ALTFOR billig på byen her, det er farlig =P

I morgen drar Jonas hjem via Asia og litt forskjellige andre byer rundt forbi mens vi drar tilbake til kysten. Gleder meg veldig, det er veldig enkelt og kos der. Kort vei til strand, park og slikt. Jobber nå Mandager og som egentlig er fridag, men Mathias har begynt på svømming og er der fra ca 4,5 tiden - 6,7 tiden, litt usikker. Så skal ha tvillingene mens han og Kate er der. Men det blir jo mer penger å spare opp til reise det =). Tvillingene er uansett enkle å ha med å gjøre så det er jo bare kos!!

Dagen idag har vært slækk pga gårsdagens ablegøyer ;). Men skal jaggu jobbe idag og (egentlig fridag). Kate og B.A skal på kino tror jeg. Så vi skal passe ungen i ca 4 timer idag. Men vi har jo med ungene å gjøre selvom vi ikke jobber så det er jo greit.
Nå har jeg nettopp badet ungene og Jonas står å lager middag =) Føler meg veldig veldig voksen nå må jeg si. Og det føles godt! Føler jeg kommer til å bli en god nok mor for mine egne unger en gang om mange år =P

1 kommentar:

  1. Woooohoooo!!! Virker som om du har det helt kanon og trives masse!! DET LIKER VI ;D
    Mamma og jeg ligger og sløver i sengen med hver vår bok - hun kjøpte den andre Stieg Larsson boka i går;) Så hun ligger med kaffekoppen sin, og jeg har laget meg iskaffe:)
    Hun hilser masse masse, og vi koser oss alltid med innleggene dine:)))
    Hun lurer også på om det er en fasttelefon hun kan ringe deg på på mandag - for ringer hun mobilen din må jo du betale noe ;)
    Hun har forresten betalt den siste mobilregningen din.
    Skal ikke begynne med håndball du og? ;))) Få ut litt aggresjon? Hihihi :))
    I dag skal jeg lage hjemmelaget iskrem, vaniljeis. Blir spennende :D
    Masse glad i deg!! Stor klem fra mor og søs!!

    SvarSlett

Søk på noe annet