torsdag 30. april 2009

Beach =)



Helluu!!!

Idag maatte jeg opp i 7 tiden pga Kate skulle dra tidlig og vi maatte faa Mathias av gaarde til bussen og gi ungene frokost etc.
Alt gikk glatt, det er utrolig enkelt. Baade mat og rutiner er faste, Anna spiser ikke annet enn frukt og vegemeate eller hva det heter (lukter og smaker HELT jaevelig), Hugo spiser og frukt men bare peanut butter, Mathias spiser det meste utenom frukt og groent (det blir det en forandring paa;P)., bortsett fra det spiser de jo middag da (alltid med ketchup...).

Dagen idag har vaert litt slaekk... Vi la tvilligene rundt 12 idag etter aa ha vaert i butikken igjen, de var sinssykt troette og grinete (spes Anna). Jonas og jeg dro egentlig i butikken igaar kveld pga vi glemte middag til idag og litt smaating ellers, saa vi skulle lsippe aa dra idag, men smarte Jonas glemte visst noe til middagen han skal lage idag (jeg lagde middag tirdag).

Paa vei hjem fra butikken kjoerte Jonas til ett sted hvor det staar 3 hester ved veien, vi tok tvillingene og gikk aa hilste paa, utrolig selskaps syke og skeptiske hester =P

Etter ungenes lille nap dro vi ned paa stranden og lekte litt, jeg vasset og kjente at vannet var deilig, saa jeg skal bade i morgen! (fikk lurt Jonas til og bade og=P han syns alt er kaldt her naa pga han er vant til sommer'n). Vi kastet ball og jagde maaker. Det var saa deilig vaer idag!!

Tok mange fine bilder som jeg laster opp med en gang jeg kommer til Canberra.
Mathias kom hjem noeyaktig 4, Jonas og jeg lagde middag og "tvang" ungene til aa spise litt salat (stakkars Mathias gulpet det opp igjen, med VILJE!) Helt utrolig hvor lite vant de er til groent og smakfull mat... Men det er fort aa fikse paa ;)

Merker kroppen min (huden og) ikek er saa glad i luftfuktigheten her nede, men haaper det foranderer seg fort, har tross alt bare vaert her i 5 dager =P Hehe, litt tilvenning maa jeg regne med...

Jeg har allerede begynt aa laere meg utenatt alle barne programmene og slikt som tvillingene ser paa, og allerede naa begynnr jeg aa bli GAAAAAL av Dora the Explorer og play school... Kan sangene og rekkefoelgen. Sier kanskje litt om hvor mange ganger de ser paa det, selvom vi ikke lar de sitte saa lenge ved tv'en, proever aa faa dem ut og leke litt med lekene sine og tegne! =)

Merker det kommer til aa bli rart aa gjoere alt dette alene etter Jonas drar paa sin lille verdens tur hjemover =P Men det gaar nok bra selvom det er ganske digg aa vaere to, selskapet og slikt.
Mathias er egentlig en haandfull alene, men nar han er paa skolen gaar der bra og ha tvillingene alene! =)

Det er utrolig pent her nede, mye rart rundt om kring og mange cowboys (;P).
Gleder meg til aa dra til Canberra og bli vist litt rundt og bli kjent med byen og kanskje noen andre siden Jonas skal dra =)

Naa skal vi legge tvillingene og jeg maa ta meg en dusj, sand OVERALT!!!
Skriver mer i morgen ettermiddag/kveld, siden det er da jeg har mulighet =)

1 kommentar:

  1. Så flink du er pus, jeg er en veldig stolt mamma:)Gleder meg til å se bilder, det er praktfullt vær her også - 20 gr!!!Hils Jonas, stoooooooooooor klem

    SvarSlett

Søk på noe annet